Flying bat in a marquee
MOMOK The Movie 2009..MOMOK..Jangan Panggil Aku 2011..MOMOK Jangan Cari Pasal 2012..."Rumah Sewa RM50"-2014!!.."DIA" 21 May 2015!!.

HTML for marquees

Sunday, August 22, 2010

Momok Jangan Panggil Aku Berjaya Kerana 'Kematian'

"Here is the test to find whether your mission on Earth is finished: if you're alive, it isn't as no one can confidently say that he will still be living tomorrow. "
Lagi lama hidup macam-macam perkara baru yang dilalui. Ada banyak lagi rupanya dugaan hidup dan perkara yang harus ditempuhi rupanya..Kematian kini merupakan perkara yang memotivasikan diri untuk terus berani menempuh hidup ini.
Rupanya tidak ada perkara yang mudah dalam hidup ini..Perkara yang jadi senang ialah bila kita sendiri permudahkannya dan kita buat lebih kurang. Maka hasilnya pun jadilah lebih kurang.. Itu belum lagi cerita bila saya diketemukan secara 'live'dalam bulan ramadan ni manusia yang tamak dan mengambil harta orang..lebih-lebih lagi harta anak yatim! Bertemu orang yang tamak mengaku dan meminta yang bukan haknya..MasyaAllah..Takut saya bila bertemu orang sebegini yang tamak dengan harta dunia tanpa berfikir langsung soal nak mati! Namun rintangan dan dugaan sebenarnya mengajar kita erti kesabaran. Menjadikan kita manusia yang lebih positif dalam hidup.
Pembikinan filem Momok Jangan Panggil Aku telah mengajar saya erti pengorbanan, erti komitmen dan kesabaran. Masih banyak lagi yang perlu saya belajar dalam hidup untuk menjadi pengarah dan manusia yang berjaya. Saya telah berikan yang terbaik dan termampu dalam serba kepayahan. Hasilnya akan diterjemahkan kepada penonton tidak lama lagi. Buruk baiknya hanya akan diketahui oleh mereka yang membeli tiket untuk menontonnya.
Akhir kata dari saya buat diri saya sendiri dan semua...ketahuilah mati itu benar..jadikanlah kematian itu sebagai pemangkin untuk kita lebih bersedia menghadapinya. Persediaan untuk kematian itu akan menjadikan kita manusia yang lebih bersedia untuk menghadapi hidup dengan lebih yakin. Lakukan sesuatu perkara dengan terbaik dan segera. jangan membuang masa tanpa tujuan...Boleh ke kita atau sesiapa saja cakap kita pasti hidup esok hari?

No comments: