Flying bat in a marquee
MOMOK The Movie 2009..MOMOK..Jangan Panggil Aku 2011..MOMOK Jangan Cari Pasal 2012..."Rumah Sewa RM50"-2014!!.."DIA" 21 May 2015!!.

HTML for marquees

Tuesday, August 24, 2010

Aku dan Momok





Momok kini menjadi sahabat dalam pembikinan, sahabat yang dalam proses mengenali hati budi masing-masing walau pun lebih 9 tahun berkenalan. Siapa Momok sebenarnya? Adakah Momok ini Jin? hantu, Orang Bunian atau Setan?

Bagi saya Momok adalah satu soul - roh atau semangat ciptaan saya yang diujudkan dalam membantu karya dan hasil seni saya khususnya yang melibatkan Momok..Roh Momok mula meresapi jiwa saya melalui pementasan teater "Hantu-Hantu Yang Saya Kenali pada tahun 2002 kemudian DVD Momok 2004, Momok The Movie 2009 dan yang terbaru Momok..Jangan Panggil Aku 2010. MOMOk menjadi begitu sentimental dan sinonim dengan saya.

Apa jua anggapan dan makna yang diberikan mengenai Momok..saya tetap beranggapan Momok sebagai satu sesuatu penglipurlara bagi masyarakat. Roh yang berada pada Momok pasti mengembalikan nostalgia kerana cerita yang beserta dengan Momok adalah cerita-cerita rakyat yang diceritakan sejak zaman berzaman oleh tok nenek moyang kita yang terus berantai sehingga ke hari ini. Momok begitu istimewa bagi saya tapi bukanlah jenis species setan yang sentiasa yang mahu menyesatkan kita. Momok sebenarnya adalah golongan manusia yang dengki, tamak dan mengambil kesempatan dengan kejayaan yang dikecepi oleh Momok. Difitnahnya Momok..dicacinya Momok..diganggunya Momok..Momok tidak kacau orang..tapi bak kata pepatah..harimau tidur jangan dikejut....jangan biar sampai Momok mengamuk! Sendiri mahu ingatlah..sendiri juga mahu faham siapa dan apakah Momok.

No comments: