Flying bat in a marquee
MOMOK The Movie 2009..MOMOK..Jangan Panggil Aku 2011..MOMOK Jangan Cari Pasal 2012..."Rumah Sewa RM50"-2014!!.."DIA" 21 May 2015!!.

HTML for marquees

Thursday, March 1, 2012

Kemanalah Agaknya Halatuju Industri Filem Tempatan hendak di bawa oleh FINAS?

Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) yang sepatutnya menaungi industri filem tempatan gagal mempunyai visi dan perancangan yang efektif...Garis Panduan yang dibuat asyik berubah-ubah macam sesumpah mengikut selera sendiri...Terbaru, keputusan Finas untuk manayangkan dua filem tempatan dalam seminggu mencetuskan kerisauan bukan sedikit pada kebanyakan penerbit. Filem asing langsung tidak disentuh.
Manakala Lembaga Penapis Filem Malaysia (LPF) pula telah memberi kuasa penuh pada para penerbit untuk membuat pemotongan pada filem mereka sendiri...Kalau penerbit bukan Islam macam David Teo buat filem yang ada unsur yang menyentuh sensitiviti agama Islam, macamana? Inilah jadinya bila mereka-mereka yang bukan ahli mengendalikan sesuatu tugas yang mereka sendiri tidak faham! Harap-harap mereka yang dipertanggungjawabkan ini mendapat petunjuk dan hidayahNya supaya dapat melaksanakan tugas dengan lebih bertanggungjawab, jujur dan telus.

No comments: