Flying bat in a marquee
MOMOK The Movie 2009..MOMOK..Jangan Panggil Aku 2011..MOMOK Jangan Cari Pasal 2012..."Rumah Sewa RM50"-2014!!.."DIA" 21 May 2015!!.

HTML for marquees

Tuesday, February 7, 2012

MOMOK..Jangan Pasal Dah Ready..Finas X Ready2 Lagi!


Setelah bergelut dengan Lembaga Penapis Filem (LPF), dengan 3 pemotongan dan di labelkan sebagai PG-13, MOMOK..Jangan Cari Pasal (MJCP) berhadapan pula dengan tidak ketentuan Tarikh Tayangan 'Wajib Tayang' dari Lembaga Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS). Hairan bin Ajaib dengan cara LPF dan FINAS menjalankan tugas mereka! Nak cerita banyak dah malas dah..umpana mencurah air di daun keladi. Lagi banyak cakap dan buat komplen, lagi lama filem boleh di tayangkan dan akan mengakibatkan kerugian yang bukan kepalang pada pihak penerbit. LPF dan FINAS semacam tidak mempunyai garis panduan tertentu dalam melaksanakan tugas.

Filem-filem luar ok pula? Filem-filem tempatan disuruhnya berasak-asakkan dengan filem blockbuster dari luar dan berantakkan sesama sendiri untuk dapatkan tarikh tayangan, kononnya.. alasan filem tempatan terlalu banyak! Cuba tengok senarai pawagam dan tayangan filem-filem, filem asinglah yang menguasai penayangan hampir 70 peratus! Kenapa tidak ditayangankan lebih filem-filem tempatan dari asing? Kalau macam ni tambah lagi seribu pawagam pun, filem-filem asing diberikan keutamaan buat apa!? Filem kita wajah kita, tapi panggung dan kuasa di tangan LPF dan FINAS. Saya rakyat Malaysia yang sayangkan hasil karya kita tetapi terpaksa melukut ditepi gantang..Sayangilah filem kita.

No comments: