Flying bat in a marquee
MOMOK The Movie 2009..MOMOK..Jangan Panggil Aku 2011..MOMOK Jangan Cari Pasal 2012..."Rumah Sewa RM50"-2014!!.."DIA" 21 May 2015!!.

HTML for marquees

Sunday, June 5, 2011

Filem Untuk 'Cinema-Goers..'.

Skrip dalam pembikinan..Sehingga artikel ini ditulis, hampir 60% telah dibuat. Jodolnya sengaja dirahsiakan bagi melihat perkembangan selajutnya. Namun yang pasti, faktor bagi memenuhi citarasa kumpulan majoriti cinema-goers kini di utamakan. Samada suka atau tidak, penghasilan sesebuah filem hari ini banyak dipengaruhi oleh antaranya, faktor kewangan, Finas (Perbadanan Kemajuan Filem Nasional), LPF (Lembaga Penapis Filem), Politik, Strategi pemasaran dan banyak lagi. Faktor ini belum termasuk saingan lambakan filem-filem luar. Ini bermakna filem tidak boleh di hasilkan semata-mata bersandarkan daya kreativiti dan suka-suka hati sahaja.

Filem tempatan hari ini masih sekadar menjadi Jaguhan kampung saja. Jangan kata untuk pasaran negara-negara Asean..kadang2 nak dapatkan tayangan yang adil dan sempurna di rangkaian pawagam di negara sendiri pun belum tentu. Siapa banyak duit, kuasa, `kabel besar' dengan individu yang ada kuasa, pasti industri ini akan menguntungkan mereka. Zaman P.Ramlee di Jalan Ampas, Shaw Brothers, Cathay Keris dan HVD masih bersilih-ganti menguasai industri ini dengan nama baru dan kuasa baru yang sebenarnya masih sama dari segi perbuatannya.

Semangat saya masih berkobar untuk menghasilkan filem lagi. Namun saya sedar semangat sahaja jauh dari mencukupi..Sokongan yang diharapkan sekadar membawa rebah..Rebah yang kemudiannya terpaksa merangkak bangun sendiri. Mahu saja saya meletakkan kesalahan pada mereka-mereka ini..namun, sekali lagi saya sedar..tiada gunanya. Saya hanya mampu berdoa dan berusaha lebih keras lagi dalam tempoh masa yang dipinjamkan olehNYA. Saya pasrah dengan hasilnya nanti. Manusia harus melalui pelbagai dugaan yang tersendiri tetapi dengan matlamat yang sama untuk menjadi manusia yang berjaya di dunia dan akhirat. InsyaAllah
Ayat klise saya.."Nantikan dan berikanlah pada filem saya yang akan datang........."

Nota: Di kehendaki 2 orang wanita berumur 18-30 tahun berpewatakan 1) Gadis Lasak (Ala Tomboy) 2) Berambut Panjang dan Lembut. Kepada yang berminat sila emailkan profil @ biodata anda kepada mjamilz@hotmail.com. atau hubungi Puan Shahrila /Encik Nizam Baba di Talian 03-4257 4858/016-6453228/0142336244 untuk keterangan lanjut.

No comments: