Flying bat in a marquee
MOMOK The Movie 2009..MOMOK..Jangan Panggil Aku 2011..MOMOK Jangan Cari Pasal 2012..."Rumah Sewa RM50"-2014!!.."DIA" 21 May 2015!!.

HTML for marquees

Tuesday, June 29, 2010

Then And Now: Passionate about horror



Then And Now: Passionate about horror
Saturday Jun 26 New Straits Times
DENNIS CHUA

He is best known as the producer and director of the horror comedy Momok The Movie, which is set to see its sequel, Momok — Jangan Panggil Aku, soon.
M. Jamil is the son of silver screen icon Datuk Sarimah Ahmad, who famously starred in Tan Sri P Ramlee’s films such as Ali Baba Bujang Lapok and Ibu Mertua Ku.
He was also the Most Promising Actor at the Second Malaysian Film Festival in 1982.
The film, which earned him the award, was tear-jerker Dia Ibuku, the story of a long-suffering mother and her two sons.
Momok was Pekan-born Jamil’s return to filmmaking after a 15-year hiatus. The producer/director actually made Momok as a short VCD movie in 2004.
Both films (Momok The Movie and the VCD version) starred his mother’s close pal Datuk Aziz Sattar as Pak Ajis, a kindly food stall operator with a dark past. Jamil won his award in 1982 for playing Sarimah’s son.
The mother-and-son team also starred in Momok The Movie alongside Jamil’s wife Siti Rohani Wahid and their daughters Siti Nursyahira Nabila, Siti Qasrina Qistina, Siti Nayli Yusrina, Siti Batriesya Marsya and Siti Sarah Saqirah.
Jamil and Sarimah last collaborated in Jamil’s Warna-Warna Hati, a 1990 film directed by AR Badul, the brother of Jangan Tidur Lagi host and Akademi Fantasia chief judge Adlin Aman Ramlie.
They first starred together in Jejak Bertapak in 1982.
A graduate in film from Ohio Dominican University in the United States, Jamil runs his film company Galaksi Seni.
His half-sister Farah Asyikin Zulkifli is a talented singer who finished third in Malaysian Idol 2 (2005) and fifth in One In A Million 1 (2006).
Jamil’s next project is the made-for-TV horror flick Bisikan Arwah on Astro.Read more:


Wednesday, September 30, 2009

"Komen-Komen Penonton MOMOK The Movie"
Komen-komen Penonton:-
"Kah Kah" - 1-Oct-2009nabil raja lawak badan lempeng.... pakai seluar pendek nampak getah spenda... ntah apa2 Nabil n pengarah dia. Raja n Permaisuri Bunian pula macam Pelakon Bangsawan jer mekap.
"Jujurku" - 1-Oct-2009oklah drp tak ada... tp jauh dr panggang drp Jgn Pandang Belakang Congkak. Muzik film ni murahan nye.. asal boleh saja

"MOMOKTM!" - 30-Sep-2009MOMOK The Movie memang mengenjut dan menghiburkan..!
"samsul" - 30-Sep-2009Aku rasa bagus lagi tgk cite nie dari Jin Notti yang aku rasa pening nak faham jln cite nya....
"MOMOK4ever" - 30-Sep-2009Mula2 aku ingat MOMOK The Movie ni filem seram giler..rupa2nya seram + lawar giler! apa pun inilah filem kali pertama aku tengok rasa nak pecah perut!! Tabik aku kat MOMOK yg berjaya buat aku dan family terhibur sakan! Jgn buang masa tengok Jin Notti
"" - 29-Sep-2009hai...eden bz bonar raya ni.tak sompek nk g tgok wyg.Ape2 aku suke Faizal dri AF dulu. nnti eden boli dvd ori punya..no worry..lamo m jamil xbuat filem.. lpas ni buat filem byk2 ye...
"nini" - 29-Sep-2009Jamil dn mak dia (sarimah) ni mmg bjiwa kg tau..w/pn dh lame duk KL ttp ckp loghat Pekan phg..suka sgt promot psl mee calong...heheh
"intan" - 29-Sep-2009nak tgk momok ni sbb nak tgk Hanis Zalikah je
"ija" - 28-Sep-2009raya 4 gi tngk jin notti, aduh...letih ar, puas gak nak cube gelak tp x bole gak, menyesal lak tak gi tngk citer momok, nnti nak gi ar tngk.
"BOLEH LA" - 27-Sep-2009not bad la Momok, walaupun muzik skor dia agak murahan sklit, tp much better drp Jin Notti sebab cuma sekali saya tgelak iaitu masa Betty Banafe muncul dlam court. Lain adalah cumi dan ciki dlam mahkamah jin.
"1malaysia" - 27-Sep-2009citer ni walaupun dh rase cam penah tau citer2 antu dia tu tp aku mampu gelak lagi drpd aku tgk jin notti yng aku tak tau nk gelak kot mane? semalam aku tgk jin notti ngn momok aku rase berbaloi lagi aku tgk momok drpd jin notti
"FENING" - 26-Sep-2009kelakar betul citer Nabil masuk alam bunian tu... selam dlam sungai tp timbul kat Kg Pinang Sebatang, nasib baik tak Kg Si Pening Lalat!
"blitzerz" - 25-Sep-2009best gile cite nie , suke tgk time faizal ckp 'bodo tau' ,
"tashi" - 25-Sep-2009itu hak masing-masing nak tgk cite apa pun ..n duit kitaorng yg kuar..so yang xsuke xsuke xsuke xsuke tengok tu diam je ...saya minat semua filem walau dari mane pun ...janji ada cite nak tgk hujung minggu...xla perap je dalm rumah dan mengutuk je ..
"ELYN" - 25-Sep-2009CERITA NIH MEMANG BEST!!!!!!!!!!!1AKU FAH TENGOK SEMALAM HUH LAWAK SIOT...
"Eddy" - 25-Sep-2009fun to watch... kelakar dan klasik.
"Melor Desa" - 25-Sep-2009Tak kuasa nak tengak citer2 gini. Penonton serbu bukan tanda mereka minta, tapi sbb tak bnyk pilihan, terpaksa je, maklum cuti2 raya kan.
"Longan" - 25-Sep-2009nampak dan tngok promo dia macam best jer, hari ni baru nak pi tengok
"
kadclaw" - 25-Sep-2009Wow, nampaknya kaki wayang dah mula memilih filem kegemaran mereka! Saya pun harap dapat tengok 2 filem tersebut biarpun kutipan sedang dikira... Selamat berjaya buat 2 filem ini!
"tashi" - 24-Sep-2009arinie sy tenagok jin noti n momok the movie dlam masa 4jam pagi xd.. so kedua dua filem ok la ,,best jgk untuk tontonan..ada jgk anak melayu yang buat filem best jgk la...ok la filem nie... janji sokong filem melayu jgk.....eheheehhe
"cutyto" - 24-Sep-2009memule nak nengok jin notti..tapi bile sampai kat wyg nak nengok momok ni lak.try jela..skali klaka gile laaa...huhu..mmg gelak golek2 punye..
"Noenfiz" - 24-Sep-2009Tak sempat nak tengok cerita ni.Nak beli VCD original lah nanti.E...bestnya cerita komedi seram memang saya suka.
"Lobos" - 24-Sep-2009lagi best film ni drp Jin Notti, Mawi entah apa2.
"Makjun" - 24-Sep-2009Best film ni, seronok tengok ramai2. Tahniah kpd semua yg terlibat.
Sumber: murai.com.my

http://www.murai.com.my/article/default.asp?article_id=4805&c=1&s=1

No comments: