Flying bat in a marquee
MOMOK The Movie 2009..MOMOK..Jangan Panggil Aku 2011..MOMOK Jangan Cari Pasal 2012..."Rumah Sewa RM50"-2014!!.."DIA" 21 May 2015!!.

HTML for marquees

Tuesday, April 13, 2010

Politik di mana-mana....Di Belakang Tabir Industri Perfileman Kita

Pilihanraya kecil Parlimen Hulu Selangor pada 25 April ini pastinya menjadi tumpuan umum. Bagi mereka yang mengikuti perkembangan politik tanahair pastinya tahu betapa 'panas' dan pentingnya pilihanraya ini kepada senario politik tempatan. Bagi 'mereka' yang faham juga pasti tahu apa yang sebenarnya berlaku di sebalik tabir pilihanraya.

Kita alihankan subjek kita kepada politik di belakang tabir industri perfileman kita. Banyak poltiknya..siapa 'playmakers','wrongdoers' dan 'culprit'nya? Kepada mereka yang faham dan mengikuti perkembangan industri perfileman pastinya mempunyai pelbagai perasaan terbuku di hati yang tak dapat diluahkan. Suka atau tidak demi satu 'survival', terpaksa juga ditempuhi apa jua ketidakpuasan hati.

Tapi langit tidak selalu cerah..pantai pun pasti berubah setiap kali air bah dan terjahan ombak dan tidak harus dilupai, apa yang boleh di ubah oleh Tsunami!
Namun biarlah perkara ini diterjemahkan sejelas-jelasnya dengan bukti kelak..'Bangkai gajah tak boleh disorok..sebesar zarah baik buruknya lambat laun akan terbalas...InsyaAllah bukti yang terkumpul dapat dikongsi bersama kelak.

Sama-samalah kita berdoa untuk mendapatkan berkat dan kerahmatan dari Allah dalam kehidupan kita yang tidak kita tahu detik penamatnya.

No comments: