Flying bat in a marquee
MOMOK The Movie 2009..MOMOK..Jangan Panggil Aku 2011..MOMOK Jangan Cari Pasal 2012..."Rumah Sewa RM50"-2014!!.."DIA" 21 May 2015!!.

HTML for marquees

Sunday, March 21, 2010

Siapa yang nak jadi jahat?? Angkat tangan......

Golongan artis adalah golongan mereka yang mempunyai citarasa seni yang tinggi. Mereka umpama lilin yang membakar diri untuk menerangi kegelapan. Gelaran sebagai artis bukan mudah untuk dimiliki tanpa anugerah bakat dan kejayaan individu bergelar artis ini memberikan impak kepada masyarakat. Seseorang artis berjaya menarik minat ramai untuk meminatinya kerana personaliti dan bakat yang mereka tunjukkan. Gelaran artis tidak wajar diberi atau dimiliki jika sekadar glamor tanpa bakat dan publisiti tidak wajar diberikan sewenang-wenangnya oleh pihak media.
Golongan artis sering dilabelkan sebagai anak wayang atau bangsawan yang berakhlak rendah. Tanggapan seperti ini harus diperbetulkan oleh semua. Jangan mudah melabelkan artis bila berlaku setiap perkara yang negatif. Jangan bersikap hipokrit dan mudah menunding jari kononnya artislah punca segala masaalah sosial. Jangan menjadikan golongan artis sebagai `kambing hitam' bila berlaku perkara yang negatif. Kita mudah lupa golongan artis pernah menggembirakan hati dan menghiburkan hati kita semua dengan bakat mereka. Kita juga mudah lupa golongan artis juga banyak membawa nilai-nilai positif dengan bakat dan karya mereka ke dalam kehidupan kita. Kalau kerajaan kita sudah mengiktiraf sumbangan golongan artis kita, kita harus sama-sama hormat menghormati sesama kita.
Buruk baik yang berlaku dalam kehidupan adalah fitrah manusia. Semua orang mahu jadi baik. Siapa nak jadi jahat? Setiap yang berlaku mesti ada sebab musababnya. Mesti ada hikmahnya yang tersendiri. Bukankah tanggungjawab kita saling ingat mengingati antara kita? Perbetulkan mana yang salah. Eratkan lagi mana-mana hubungan yang sedia terjalin. Buangkan sifat dengki yang ada. Selesaikan kemelut yang sedia ada sekarang kerana masaalah yang ada sekarang adalah berpunca pada sikap kita sendiri. Jangan sesekali mempolitikkan hal sebegini. Jangan pula suka membuka aib saudara kita sendiri.
Agak-agak dan fikirlah sendiri sebelum kita mudah meletakkan kesalahan pada orang lain. Lihatlah sekeliling kita dengan segala perkara yang negatif sedang berlaku. Kepada Seniwati Azean Herdawaty...harap bersabarlah dengan musibah yang menimpa Benjy..InsyaAllah..apa yang berlaku ada hikmahnya. Jangan mudah kita menjatuhkan hukuman sendiri selagi tiada keputusan di buat oleh pihak yang berwajib...Ingat semua..setiap perkara yang berlaku ada sebab musabab dan hikmahnya...Siapa yang suka-suka nak jadi jahat?.....Momok...Jangan Panggil Aku...

1 comment:

zukh said...

correct..... not yet proven he is guilty. i'll pray for u