Flying bat in a marquee
MOMOK The Movie 2009..MOMOK..Jangan Panggil Aku 2011..MOMOK Jangan Cari Pasal 2012..."Rumah Sewa RM50"-2014!!.."DIA" 21 May 2015!!.

HTML for marquees

Wednesday, July 24, 2013

Jin di Rumah Sewa 'Berhantu' Di Mekah & Rumah Sewa RM50!

Antara pengalaman yang akan saya kaitkan dengan artikel coretan saya ketika menunaikan Ibadah Umrah sekitar penghujung bulan Mei 2013; Rumah Berhantu di Tanah Haram, Mekah Mukarammah. Terdapat 3 buah rumah banglo berwarna kuning yang dibina dilereng bukit berbatu di Mekah (Satu pemandangan biasa di Mekah). Kawasan itu terletak kira-kira 20 kilometer dari Masjidil Haram. Rumah yang dikatakan berhantu ini di katakan dihuni oleh satu keluarga Jin Islam. Rombangan kami tidak dibenarkan menghampir rumah itu kerana tidak termasuk dalam pakej ziarahi kami, tiada mana-mana pakej pun untuk ziarahi rumah berhantu! 
 
Jin Islam yang menghuni rumah tersebut didakwa 'keras kepala' walaupun sudah beberapa kali di usir oleh ahli-ahli agama termasuk imam Masjidil Haram sendiri. Akhirnya, rumah tersebut dibiarkan bergitu saja untuk dihuni oleh keluarga Jin Islam tersebut. Beberapa cubaan oleh tuan rumah untuk menetapkan di situ, tetapi gangguan yang di hadapi amat kurang menyenangkan. Biasanya gangguan tersebut berupa bayangan, suara dan gerakan. Perabut rumah yang sentiasa beralih-alih, malah  penghuninya pasti dialih ke luar rumah ketika tidur!
Apa pula persamaan pengalaman dan cerita ketika saya melakukan penggambaran filem "Rumah Sewa RM50?" Bagi pendapat saya, terdapat persamaan rumah 'berhantu' di Mekah dan Rumah Sewa RM50. Bezanya mungkin, spesis Jin dan agamanya. Saya hampir pasti Jin yang menghuni di Rumah Sewa RM50 adalah Jin Kafir, berdasarkan gangguan yang diterima. Bayangan, suara, gerakan, malah jelmaan semuanya menyeramkan! Malah gangguan2 ini boleh menyebabkan dan mendatang kecederaan fizikal bagi mereka2 yang diganggu. Dipendekkan cerita, saksikanlah filem "Rumah Sewa RM50" bagi menyaksikan sendiri jenis gangguan yang dilakukan oleh Jin yang menghuni di situ. Berdasarkan kisah2 sebenar, yang diceritakan oleh bekas penyewa2 Rumah Sewa RM50' 

 

No comments: